Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

Noir ιστορίες (Πιο σύντομες κι από τσιγάρο)

                                                     I
Το ήξερα πως ήταν αυτή.Το άρωμα της είχε αλώσει τα κύτταρα μου,αρκετά  λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι.Σαν πυρετός πολέμου,ταξίδευε με τον άνεμο.Δεν είπε τίποτα,με κόλλησε στο τοίχο και με φίλησε.Ήξερε όλες τις σωστές κινήσεις.Άγγιζε το σώμα μου σαν χρηματοκιβώτιο.Ήξερε όλους τους συνδυασμούς.Για κάθε σημείο.Έπαιρνε πάντα αυτό που ήθελε.Το κραγιόν στο ποτήρι και τα αποτσίγαρα ήταν η σημαία του νικητή.Άναψα ένα από αυτό,μόνο και μόνο για να κρατήσω λίγο ακόμα τη γεύση της στο στόμα μου.Αγκάλιασα το σεντόνι και αποκοιμήθηκα.

                                                 ΙΙ
"Και γιατί να προσλάβω εσάς;Τι έχετε που δεν έχουν οι άλλοι;Χρησιμοποιείτε drone; ".Ίδια μαλακία,διαφορετικός μαλάκας.Όλοι αυτοί οι ειδωλολάτρες της τεχνολογίας,έχουν χάσει τη πίστη τους στον μόνο πραγματικό θεό της έρευνας.Το ανθρώπινο μυαλό.Εξηγώ όσο πιο ψύχραιμα μπορώ στον υποψήφιο εργοδότη μου,ότι τα drone δεν κάνουν το ντετέκτιβ.Δε τον έπεισα,αλλά επειδή καίγεται,το παραβλέπει.Τον ρωτάω ποιο είναι το πρόβλημα."Νομίζω πως με απατάει η γυναίκα μου".Με τέτοια φάτσα και τόση βλακεία,το περίεργο θα ήταν να μην σε απατάει.

                 Ζητάω λεπτομέρειες.Μου δείχνει φωτογραφία.Γύρω στα 40,μελαχρινή.Εργάζεται ως δημοσιογράφος σε εφημερίδα.Τον τελευταίο καιρό γυρίζει όλο και πιο αργά σπίτι.Σημειώνω τα στοιχεία,του περιγράφω τη διαδικασία και του λέω πόσο θα στοιχίσει."Πόσο;"Γούρλωσε τα μάτια."Είναι πάρα πολλά.Δε μπορούμε να κάνουμε κάτι πιο οικονομικό;""Ναι,πάρε drone".

                                                    III
Υπάρχουν δύο κατηγορίες άπιστων συζύγων.Η πρώτη είναι η καλύτερη,επαγγελματικά,οικονομικά και από άποψη χρόνου και κόπου.Στη κατηγορία αυτή,ο ένοχος έχει μόνιμη εξωσυζυγική σχέση.Είναι ερωτευμένος και με τη παραμικρή ευκαιρία,θα τρέξει να συναντήσει το αντικείμενο του πόθου του.Ξεκούραστα λεφτά.Το τραβάς όσο μπορείς,παραδίσεις το υλικό και εισπράττεις.
                Η δεύτερη κατηγορία είναι πιο δύσκολη.Είναι εκείνοι που έχουν περιστασιακές σχέσεις.Μπορεί να τους τσακώσεις τη πρώτη μέρα,μπορεί και ποτέ.Η μελαχρινή σύζυγος του τελευταίου μου πελάτη άνηκε στη δεύτερη κατηγορία.Δέκα μέρες τη παρακολουθούσα.Πέρα από κάποιες ματιές,τίποτα.Η κυρία είναι ερωτευμένη με τον εαυτό της.Ξοδεύει όλα της τα χρήματα σε ρούχα,παπούτσια και καλλυντικά.

                    Ο εργοδότης απαιτούσε αποδείξεις άμεσα.Αναγκάστηκα να γίνω η πέτρα του σκαδάλου.Δε κατάφερα να σώσω το επαγγελματικό μου κύρος.Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο.Ο κύριος ήταν χαρούμενος,γιατί νόμιζε πως η σύζυγος του ήταν πιστή.Η κυρία συνέχισε να ξοδεύει τα χρήματα του άντρα της με μεγαλύτερη ευχαρίστηση.Κι εγώ πέρασα καλά για δέκα μέρες.Μερικές φόρες παίρνει τα λεφτά,κάποιες το κορίτσι.Ποτέ και τα δύο.

                                        IV
Προσπαθούσε να συγκρατήσει το γέλιο του χωρίς αποτέλεσμα.Το μαυρισμένο μου μάτι δεν άφηνε περιθώρια διακριτικότητας."Ποιος σε έδειρε;""Κανένας,απλά ήρθα δεύτερος"Τι έγινε;""Βάλε ένα ποτό και θα στα πω".Υπόθεση απιστίας,ως συνήθως.Όλα πήγαιναν καλά,μέχρι που το ζευγάρι τσακώθηκε.Αυτός σε μια απέλπιδα προσπάθεια να την κερδίσει πίσω,της είπε ότι είχε προσλάβει ντετέκτιβ.
                 Της τα είπε όλα.Η κυρία μου την έστησε μαζί με τον εραστή της,έξω από το γραφείο μου.Ο φίλος μου είχε ξεκαρδιστεί."Και μετά;".Δεν ήξερα πως ο σύζυγος είχε μιλήσει.Προσπάθησα να αποσπάσω ένα ελάχιστο ποσό.Αφού μου αποκάλυψαν πως τα ήξεραν όλα,όχι απλά δεν ενέδωσαν στο βελούδινο εκβιασμό μου,αλλά μου ζήτησαν και όλα τα λεφτά που είχα πάρει από το θύμα.
                  Ο φίλος μου ήταν στα πρόθυρα εμφράγματος από το γέλιο.Αφού σκούπισε τα δάκρυα του,μου πρόσφερε τσιγάρο."Και τώρα τι θα κάνεις;""Πρέπει να βρω τον απατημένο πριν τον βρει η γυναίκα του με τον εραστή της.Η τύπισσα έχει φοβερό θράσος,όχι μόνο τον απατάει ,αλλά θα του ζητήσει διαζύγιο και διατροφή.Τι ώρα είναι;""20 30,γιατί;""Πρέπει να φύγω,να τον προλάβω πριν τον στριμώξουν""Για να μη βγει κι αυτός δεύτερος;".Το χαμόγελο του ήταν η υπογραφή της ειρωνείας."Όχι,για να πληρωθώ πρώτος".Έκλεισα τη πόρτα με δύναμη,για να μην ακούω το γέλιο του.
                                        V
H παρακολούθηση είναι σαν να μαγειρεύεις μια συγκεκριμένη συνταγή.Αν την φτιάχνεις χρόνια,δε κουράζεσαι.Προσθέτεις τα υλικά,κάθεσαι και κοιτάζεις από μακρυά καθώς σιγοβράζει.Τι γίνεται όμως,όταν τα υλικά δεν είναι αυτά που νόμιζες;Εκείνη μεσήλικη,μεσοαστή.H ομορφιά της δεν έχει ξεθωριάσει στα 60 της.Ανησυχεί,φοβάται πως ο άντρας της την απατάει,μετά από 35 χρόνια γάμου.
                    Εκείνος κοντός,παχουλός και φαλακρός.Η οικονομική του κατάσταση αντιστρόφως ανάλογη.Γεμάτη ομορφιά και γοητεία.Τον παρακολουθώ για καμιά εβδομάδα.Περά από κάποια -αστεία εως θλιβερά- φλερτ με πωλήτριες και σερβιτόρες,τίποτα το μεμπτό.Λίγο πριν τα παρατήσω,έρχεται η ανατροπη.
                       Η κύριος έχει εραστή,30 χρόνια νεότερο.Του έχει νοικιάσει σπίτι και τον βλέπει μια φορά την εβδομάδα.Έχω τις φωτογραφίες μπροστά μου.Είναι φοβερό το πως μερικά κομμάτια χαρτί μπορούν να ξεκινήσουν ένα ντόμινο απόλυτης καταστροφής.Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει η αλήθεια σε μια 60χρονη;
                        Που δεν έχει δουλέψει ποτέ στη ζωή της,και ξαφνικά θα βρεθεί μόνη της;Σε μια ηλικία που η μοναξιά δεν έχει αντίδοτο.Χωρίς κάποια εξειδίκευση,εργασιακή εμπειρία ή κάποιο εισόδημα.Από το ωστικό κύμα της αποκάλυψης δεν θα γλυτώσει ούτε κι ο θύτης.
                         Ο κύκλος τους δεν θα τον συγχωρήσει ποτέ.Ίσως επηρεάσει ανεπανόρθωτα και τις δουλειές του.Τι ακριβώς κάνεις,όταν κρατάς κυριολεκτικά το μέλλον κάποιου στα χέρια σου;Τίποτα.Η κυρία έφυγε συγκινημένη από το γραφείο μου.Είχε δακρύσει από τη χαρά της,που οι υποψίες της δεν βγήκαν αληθινές.
                           Συνέχισε τη ζωή της,ασφαλής και ξέγνοιαστη.Ο σύζυγος της εξακολουθούσε να φλερτάρει πωλήτριες και σερβιτόρες,όπως και να βλέπει τον εραστή του.Και'γω ήμουν σοφότερος και ακόμη πιο άφραγκος.Μερικές φορές,η άγνοια είναι μικρό τίμημα για να διατηρήσεις τη λογική σου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου